16 november 2010

MANIFEST


De scherven 
die ik vind 
na een kleine oorlog.

De koudgeworden blik 
in de ogen 
van een lief 
dat niet meer wil.

De 3-jarige handjes 
die ongedurig wachten 
op een garnaaltje 
dat ik voor ze pel.

De zucht 
bij het lezen
van iets merkwaardig
herkenbaar 
schitterends.

De frustratie 
die me onmiskenbaar bespot  
vanuit de leeggegeten chocoladerepen 
die zich naast de computer opstapelen.

De eindeloze wederkerigheid 
van de steeds voorspelbaarder wordende cyclus.

De spiegel 
die u mij voorhoudt 
bij elke beweging 
die ik pleeg.

De vergissing 
die me bijt
wanneer blijkt dat het echt onmogelijk is
te weten 
wat de ander nou wil.

Het verlangen 
te mogen golven
in een stroom 
van lauwe tevredenheid.

Het spetterende eenzame
van het gezonde vrouwenlichaam
geklonken voor ‘t leven
aan een allesvretende ziel.


Griet Menschaert